16 вересня 2021 р. практичне заняття з інфомедійної грамотності на тему: «Свобода слова та маніпуляції в мас-медіа»
16 вересня 2021 р. на філологічному факультеті для здобувачів вищої освіти першого ступеня в межах сертифікаційної програми «Інтеграція інфомедійної грамотності у професійну діяльність» проєкту «Вивчай та розрізняй: інфомедійна грамотність», що реалізується Радою міжнародних наукових досліджень та обмінів (IREX) за підтримки Посольств США та Великої Британії, у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Академією української преси, доцентом кафедри методики викладання германських мов Надольською Ю.А. було проведено практичне заняття з інфомедійної грамотності на тему: «Свобода слова та маніпуляції в мас-медіа».
Метою заняття було ознайомлення студентів з різними жанрами журналістських повідомлень, розвиток здатності аналізувати медійну інформацію, ідентифікувати стереотипи, розуміти поняття «цензура» і «самоцензура», розрізняти факти від суджень.
Для реалізації навчальної мети викладачем було розроблено низку завдань, що сприяли активізації мисленнєвої та мовленнєвої діяльності. Серед них: диспут «Що таке етичний код журналіста?», стимулювальна гра «Зміни новину». З’ясувати сутність понять «інформативність», «маніпуляція», «пропаганда» допоміг кейс-метод «Два пілоти».
Для самостійного осмислення навчального матеріалу здобувачам вищої освіти було запропоновано два завдання: «Новини дня», де студенти повинні подати фейкову новину, користуючись журналістськими стандартами, та «Підрахунок голів», виконання якого передбачало визначення кількості осіб жіночої, чоловічої статі, окремо дітей і молоді, що були наявні на шпальтах газет і журналів, а потім заповнити таблицю.
Заняття проведено на високому науково-методичному рівні. Жоден здобувач не був осторонь усіх питань, що розглядались. Виконуючи завдання, студенти, керуючись настановами викладача, дійшли висновку, що в сучасному суспільстві інформаційно-комунікаційні технології є основним сектором медіаграмотності, тому виникає нагальна необхідність розрізняти фейкову та правдиву інформацію, а головна робота журналіста – ретельний добір інформації, а не самопрезентація.